ریاضی و فیزیک دانشگاهی

این وبلاگ در جهت کمک به دانشجویان گرامی که در رشته های ریاضی و فیزیک تحصیل دارند شکل گرفته است. با امید به اینکه از این وبلاگ بهترین استفاده را ببرید.

ریاضی و فیزیک دانشگاهی

این وبلاگ در جهت کمک به دانشجویان گرامی که در رشته های ریاضی و فیزیک تحصیل دارند شکل گرفته است. با امید به اینکه از این وبلاگ بهترین استفاده را ببرید.

چطور فایل های با فرمت py. را به فرمت exe. تبدیل کنیم؟

به دلیل درخواست زیاد دوستان آموزش را در زیر آوردم.

یکی از راه های انجام اینکار استفاده از نرم افزار py2exe است که ابتدا آنرا از اینجا دانلود کنید.

ابتدا برنامه ای بسازید مثلا:

برنامه با نام hello.py به شرح زیر:

لینک دانلود:hello.py

حال برنامه ای به نام setup.py بسازید به شرح زیر:

لینک دانلود:setup.py

در اصل در داخل کروشه باید نام برنامه ای که میخواهید تبدیل فرمت کنید باشد.

هر دو را در محل نصب پایتون ذخیره کنید.

حال وارد cmd شوید:

به مسیر برنامه اتان بروید طبق تصویر زیر:



البته باید توجه داشته باشید که ممکن است مسیر در کامپیوتر شما فرق داشته باشد.

حال با فشردن دکمه Enter برنامه در پوشه dist در فولدر نصبی پایتون ساخته میشود.



امیدوارم لذت برده باشید!

نظرات 7 + ارسال نظر
C چهارشنبه 9 شهریور 1401 ساعت 04:01

چجوری باید برای برنامه عکس بذاریم

مهرداد یکشنبه 18 تیر 1396 ساعت 03:08

با سلام
از راهنمایی که کردید تشکر می کنم.
متاسفانه من هر دو فایل های مثال شما و حتی فایل اجارایی از لینک شما را دانلود کردم ولی موقع کامپایل error می دهد و در فولدر Dist فایل ایجاد نمی گردد .
پایتون نصب شده 3.51 می باشد و error ان : نمایش کل path که خیلی طولانی است و من تغییر در آن نداده ام به همراه error 21 no such file on را می دهد.
اگر ممکن است راهنمایی بفرمائید.
با تشکر

علت این است که کتابخانه py2exe از پایتون 3.5.1 پشتیبانی نمیکند
به نظر من از پایتون 3.4.4 یا از 2.7.12 استفاده کنید
در ورژن های جدید پایتون کلا خیلی تغییرات اعمال شده که به نظر من ضروری نبوده ...
پایتون 3.4.4 از همه نظر برای برنامه نویسی عالی است و با کتابخانه های قدیمی هم سازگار است

میثم جمعه 29 بهمن 1395 ساعت 21:35

آقا خدا خیرت بده چند ساعته کل نت رو زیر و رو می کنم با راهنمایی شما مشکلم حل شد واقعا دستتون درد نکنه

elnaz یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 10:24

سلام.
مرسی مطلبتون خیلی مفید بود.
من یه سوال دییگه هم دارم. فایل با فرمت .pyc رو چه جوری میشه باز کرد و محتواش رو دید؟

Hesam پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 10:07

سلام
اقا من کچل شدم برای این کل نت رو گشتم همه این کارا رو میکنم اخر یه فایل pyc میده که اونم اجرا نمیشه.
اصلا درست رفتم مسیر رو؟
چیکار کنم؟

اگر مسیرو درست رفته باشید نباید pyc بده بلکه باید در پوشه dist یک فایل .exe به شما بده....
از چه ورژن پایتونی استفاده میکنید؟؟

فرزان چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت 23:09

راستی بگم اینجوری تو هیچ سایتی نیست
خیلی آموزشت دقیق بود مرسییی

ali چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت 23:01 http://i5050.rozblog.com

سلام
وبت عالیه
اگه با تبادل لینک موافقی منو با عنوان فروشگاه 5050لینک کن بعد بگو لینک کنم
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد